Perakende Toplantısı: Ne Oldu, Ne Olacak?
Perakende bölümünün başkan yöneticileri “Perakende Toplantısı – Ne Oldu, Ne Olacak?” etkinlikte tanıştık. Yıldız Holding Yönetim Kurulu Üyesi Murat Ülker ve Trendyol CEO’su Erdem İnan katıldıkları oturumlarda perakende sektöründeki gelişmeleri anlattılar.
Türk perakende sektörünün önde gelen yöneticileri “Perakende Buluşması – Ne Oldu, Ne Olacak?” etkinlikte tanıştık. Etkinlikte perakende sektöründeki gelişmeler, ekonomik gelişmeler, tüketici davranışları gibi konular sektörün önde gelen temsilcileri tarafından değerlendirildi. Yıldız Holding Yönetim Kurulu Üyesi Murat Ülker ve Trendyol CEO’su Fazilet İnan katıldıkları oturumlarda perakende branşındaki güncel gelişmelere ilişkin açıklamalarda bulundu.
Yıldız Holding Yönetim Kurulu Üyesi Murat Ülker, perakende sektörüyle ilgili olarak, “Nakit paraya sahip olmak, finansman bulmak 2024’te çok önemli olacak. Kârlı satışlar da çok önemli. Satarken kâr etmiyorsanız” dedi. mal, bu işin bir anlamı yok. Bizim işimizde ani büyük satışlar, vole vurmak gibi ifadeler var” “Olmadı, 2023’te de olmadı. Satışlarımız istikrarlı bir şekilde devam etti. 2024 bir yıl olacak” Zor bir yıl ama hazırlıklarımızı da ona göre yapacağız. 2024 yılında nakit akışına dikkat etmek gerekecek” dedi.
‘E-ticarette neler olacak’ oturumuna katılan Trendyol Grubu CEO’su Erdem İnan, “E-ticaretin 2023’teki pandemi sonrası yavaşlayacağı düşünülüyordu ama pandemi öncesine yakın bir formda devam etti. Dünyada e-ticaret sektörünün büyüklüğü 6,5 trilyon dolar, Türkiye’de ise 800 milyon TL’den 1,5 milyar TL’ye çıktı. 2024 yılında sınır ötesi e-ticaretin büyüyeceğini öngörüyoruz. Türkiye’de sınır ötesi ticaret alanında E-ticarette alışveriş trendi ve medya tüketiminde bir yakınlaşmanın olduğunu görüyoruz. Bu da sosyal ağların e-ticarete girmesine ve e-ticaret şirketlerinin içerik üreten platformlara dönüşmesine neden oluyor” dedi.
“Türkiye’de e-ihracatın gelecek yıl katlanarak büyüyeceğini tahmin ediyoruz”
E-ihracatta ciddi bir büyüme beklediklerinin altını çizen Erdem, “Gelecek yıl Türkiye’de e-ihracatın katlanarak büyüyeceğini iddia ediyoruz. Türkiye’de 508 bin satıcı var. Maliyet ve maliyet açısından dünyayla rekabet edebileceğimizi düşünüyorum. E-ihracatın toplam ihracattaki payı yüzde 100’dür.” Bunu yüzde 1’den yüzde 10’a çıkarma hedefine katkı sağlamayı hedefliyoruz” dedi. – İSTANBUL